zondag 1 maart 2015

Totdat het overstroomd

Alles wat er in het Woord geschreven staat zijn de gedachten van God! Zijn woord leidt ons naar Zijn wegen. Het woord moet deel uit gaan maken van ons denken. Deze twee moeten een overeenkomst met elkaar sluiten. De bijbel heeft een oplossing voor ieder probleem! Binnen uw gezin, uw huwelijk, uw kinderen, uw werk, uw gezondheid, uw toekomst, etc. 

De bijbel heeft zelfs een oplossing voor de dood! Het eeuwige leven! De bijbel heeft maar één zwakheid. Het kan niets voor u doen, als u het niet leest en niet leeft. Jezus zei niet voor niets in Mattheüs 4: Niet alleen van brood van zal de mens leven, maar van elk Woord dat uit de mond van God komt.
Wij leven wel in deze wereld, maar zijn niet van deze wereld. Leer te denken zoals God denkt, dan wordt het onmogelijke mogelijk!


Alles wat van God komt is leven! Jezus zegt in Johannes 10:10 Ik ben gekomen opdat zij leven hebben en overvloed! Overvloed is niet alleen voor drugsdealers, pooiers en voor de rappers op MTV. Overvloed behoort de kinderen van God toe! In de Amplified bible staat: Opdat zij in overvloed van het leven genieten. In al zijn volheid totdat het overstroomd! Wat wil Jezus geven? Hij wil Redding, verlossing, bevrijding en genezing geven. Gelukkig zijn, geen zorgen maken, voorspoed, blijdschap, rust en vrede in ons hart! Daarnaast wil Jezus ons ook helpen om leren om te gaan met negatieve omstandigheden, zoals pijn, verdriet en ziektes. Anderen zien het niet meer zitten en worden gestrest, depressief, wanhopig, maar u blijft positief onder álle omstandigheden, omdat u weet dat God met u is en achter de schermen alles onder controle heeft! Jezus zegt, dit wil Ik jou geven, deze hulp wil ik jou aanbieden. In goede en in slechte tijden.

Ik weet het is niet altijd makkelijk om de Bijbelse weg te bewandelen. In de wereld bent u opgevoed door misschien ongelovige ouders, ging u naar een wereldse school, u kreeg een wereldse baan en deed de dingen zoals ze in de wereld gedaan worden. U wist niet beter! Op het moment dat u wedergeboren christen werd, kwam er een verandering. U bent van een wereldse manier van doen, overgegaan naar Gods manier van doen! In de wereld heeft u er jaren over gedaan, om te weten hoe het in de wereld werkt. Denk niet dat u binnen twee weken weet, hoe de principes van God werken.

Om God Zijn manier van doen te leren kennen, zult u ook hierin moeten investeren. U zult, net als toen in de wereld, moeten lezen en leren om er achter te komen hoe God werkt. U zult Zijn woord, Zijn lessen moeten bestuderen, net als vroeger uw schoolboeken. Een groot voordeel is, u heeft nu maar één boek! De Bijbel! Hierin kunt u lezen hoe God de dingen doet. En halleluja, Hij doet de dingen anders, dan dat ze in de wereld gedaan worden.

In de wereld gaat iemand naar een psychiater als hij rust nodig heeft. In het koninkrijk van God zegt Jezus, Allen die vermoeit en belast zijt, komt tot mij en Ik zal je rust geven. Mattheüs 11:28. En dat bespaart nog een hoop geld ook! Bij God werken de dingen anders.

U zegt: het is onmogelijk. God zegt: Alles is mogelijk voor wie gelooft! Lukas 18:27

U zegt: ik kan het niet. God zegt: Ik vermag alle dingen in hem die mij kracht geeft. Fillippenzen 4:13

U zegt: ik heb angst. God zegt: Ik heb u geen geest van lafhartigheid gegeven, maar van kracht en bezonnenheid. 2 Timoteüs 1:7

U zegt: Ik ben er niet toe in staat, ik krijg het nooit voor elkaar. God zegt: Ik zal in al uw behoeften naar Mijn rijkdom heerlijk voorzien, in Christus Jezus. Fillippenzen 4:19

U zegt: Ik ben gefrustreerd, ik ziet het niet meer zitten. God zegt: werpt al uw bekommernis op mij, want Ik zorg voor u! 1 Petrus 5:7

U zegt: ik voel me alleen. God zegt: Ik zal u geenszins begeven, Ik zal u geenszins verlaten! Hebreeën 13:5

U zegt: ik heb hulp nodig. God zegt: Ik ben uw helper, u hoeft niet te vrezen. Hebreeën 13:6

U zegt: ik maak me zorgen. God zegt: Maak je geen zorgen, maar zoek eerst het koninkrijk en zijn gerechtigheid en al het andere zal u bovendien geschonken worden! Mattheüs 6:33. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.